Limonchello Mascot OrderLemon
OrderLemon
Sales
Diederick Splinter Sales
Diederick Splinter
Hi 👋  How can I help you?
WhatsApp Icon SVG
Start Whatsapp Chat
Slim verkopen, minder verspillen!

Bakkerij Van Heeswijk kiest voor Laatste Rondje: “Alle pakketten zijn altijd uitverkocht”

Luik Gestel, 12 mei 2025

Bakkerij Van Heeswijk in Luik Gestel heeft de overstap gemaakt naar Laatste Rondje om hun overgebleven producten in een brood- en taartpakket te verkopen via WhatsApp.

Bakkerij Van Heeswijk in Luik Gestel heeft de overstap gemaakt naar Laatste Rondje om hun overgebleven producten in een brood- en taartpakket te verkopen via WhatsApp. Het resultaat? Gemiddeld 4 pakketten per winkel per dag verkocht, wat neerkomt op 40 pakketten per dag voor hun 10 winkels, en meer tevreden klanten die nu eenvoudig via WhatsApp bestellen. De naam voor dit initiatief: Wa Sunt, wat in het Brabants betekent "wat zonde om weg te gooien".

Sofie van Gerwen, vierde generatie van de bakkersfamilie, vertelt waarom ze voor Laatste Rondje en Wa Sunt hebben gekozen: “We wilden iets doen met onze overgebleven producten, maar op een manier die echt bij ons past. Met OrderLemon kunnen we flexibel werken, bepalen we zelf de inhoud van de pakketten en de prijs, en gebruiken we WhatsApp – het meest vertrouwde kanaal voor onze klanten. Wa Sunt biedt niet alleen de mogelijkheid om voedselverspilling tegen te gaan, maar ook om klanten een persoonlijke ervaring te bieden.”

Waarom stoppen met Too Good To Go?


De beslissing om over te stappen naar Laatste Rondje bleek al snel de juiste keuze. Linda vertelt verder: “Laatste Rondje biedt echt de persoonlijke benadering die we zochten. Klanten ervaren het als contact met de bakker, niet als een anonieme verkoop via een app. Het platform is eenvoudig in gebruik en de notificatieservice werkt geweldig. Zodra we een pakket beschikbaar hebben, krijgen onze klanten een bericht en zijn alle pakketten binnen 10 minuten uitverkocht!”

De voordelen van Wa Sunt (Laatste Rondje)


Sinds de overstap naar Laaste Rondje heeft Van Heeswijk alle pakketten verkocht. “Vroeger bleven we soms met producten zitten, maar nu is alles altijd snel uitverkocht. Gemiddeld verkopen we nu 4 pakketten per winkel per dag, wat neerkomt op 40 pakketten per dag voor onze 10 winkels,” zegt Sofie.

Het gebruik van de notificatieservice is bij Van Heeswijk niet nodig, omdat alle producten toch verkocht worden. “Er staan dagelijks 30-40 klanten in de wachtrij om te mogen bestellen. We willen onze klanten niet spammen met berichten. We merken dat het systeem gewoon werkt zoals het is, zonder de notificatieservice.”

Wat Van Heeswijk ook waardeert, is de mogelijkheid om speciale acties te doen, zoals de verkoop van oliebollen met Oud en Nieuw of tompoucen bij Koningsdag. “Wa Sunt biedt de mogelijkheid om leuke acties te doen, wat extra aantrekkelijk is voor klanten om bij ons te bestellen.”

Klanttevredenheid en tijdsbesparing


De klanttevredenheid is hoog, vooral omdat klanten persoonlijk contact ervaren via WhatsApp. “Klanten vinden het fijn om via een vertrouwd kanaal hun producten te bestellen. De reacties zijn positief, zowel van de klanten die gebruik maken van de ‘wassend tassen’ als van de klanten die dat niet doen. Ze waarderen het dat we op deze manier voedselverspilling tegengaan,” zegt Sofie.

Dankzij de eenvoud van het systeem is er ook minder werk voor het personeel. “In het begin kostte het wat tijd om alles goed in te richten, maar nu gaat het heel vlot. Ik hoef er nu niet meer veel tijd aan te besteden. Het systeem werkt automatisch en bespaart tijd, wat ons in staat stelt om meer aandacht aan onze klanten te geven.”

De kracht van mond-tot-mondreclame


Een belangrijke factor in het succes van Wa Sunt bij Van Heeswijk is mond-tot-mondreclame. “We hebben de dienst gepromoot via onze folder, in de winkel en via social media. Wat echt werkte, was dat onze medewerkers ambassadeurs werden. Als zij het aan klanten uitlegden, ging het eigenlijk vanzelf. Daarnaast delen klanten hun ervaring vaak via WhatsApp-groepen, wat de bekendheid vergroot.”

Wil je ook snel je producten verkopen via WhatsApp?


Neem contact met ons op en ontdek hoe het werkt!

Klaar om vers geluk te redden?

Start direct met
verkopen via WhatsApp

icon check
Minder verspilling
icon check
Direct contact
icon check
NĂłg voordeliger